Dag 5 – Rust in je hoofd

De afgelopen 2 dagen heb je inzichtelijk gemaakt waar jij energie van krijgt en wat je juist veel energie kost. Om je nog iets dieper inzicht te geven én keuzes te maken die jou meer rust gaan opleveren, mag je de volgende stappen volgen:

Stap 1:

Pak je pen en overzicht van jouw energiegevers en vreters erbij.

Ga er even rustig voor zitten, ontspan je schouders, haal even diep adem en geef dan antwoord op de volgende vragen:

• Welke stap kan je NU doen om de grootste energievreters te beperken of zelfs te verwijderen? Schrijf dit voor jezelf op.

• Welke stap kan je NU doen om je grootste energiegevers te vergroten? Schrijf dit voor jezelf op.

• Vind je dat je jezelf op dit moment genoeg tijd en ruimte gunt om op te laden NA energie-vretende activiteiten en situaties? Zo nee, welke stap kun je NU zetten om hierin beter voor jezelf te zorgen?

De komende dagen kun je gaan oefenen, om kleine stappen te zetten in het managen van je energie. Het blijft uitdagend én oefenen om hierin keuzes te blijven maken die goed zijn voor JOU en daarmee direct goed zijn voor je kids en/of omgeving. Gun jezelf hierin tijd en ruimte om dit iedere dag bewust te beoefenen en iedere dag bewust een keuze te maken.

Stap 2:

Pak je oortjes of koptelefoon erbij en zorg dat je in een ruimte bent waar je 6minuten niet gestoord kunt worden. Ik heb een prachtige meditatie voor je klaar staan die jou gaat helpen je hoofd tot rust te brengen en je volledig te ontspannen.